Troch臋 o moich soczewkach kontaktowych. 馃

wtorek, 24 stycznia 2017

Udost臋pnij ten wpis:
Hej kochani, w tym po艣cie poruszymy temat jakie nosz臋 soczewki kontaktowe.  Na co dzie艅 nosi艂am okulary, a swoj膮 przygod臋 z nimi zacz臋艂am na pocz膮tku listopada, zesz艂ego roku. Wtedy by艂am na badaniu dobierania soczewek kontaktowych, kt贸re jest p艂atne. Niestety pani doktor da艂a mi za mocne soczewki i takie, kt贸re czu艂am na swoich oczach, a nie powinno tak by膰. Uwa偶a艂a, 偶e jak tak jej maszyna powiedzia艂a to takie powinnam mie膰 lub jak b臋d臋 chcia艂a to da mi nawet mocniejsze, a nie s艂absze, jakie powinnam mie膰. Kt贸rego艣 dnia czyta艂am na jednym z forum, 偶e soczewki kontaktowe s膮 bli偶ej oczu, wi臋c dioptria w nich powinna by膰 takiej samej co w okularach lub nawet s艂absza! Jednym s艂owem pani doktor chcia艂a jeszcze bardziej zniszczy膰 mi wzrok. Wi臋c postanowi艂am na w艂asn膮 r臋k臋 kupi膰 sobie soczewki z moj膮 wad膮. Cho  kupowa艂am je, na tzw. czuja, bo nie wiedzia艂am o co chodzi z krzywizn膮. Znalaz艂am „iWear light Vision Express”, by艂y w miar臋 tanie, a soczewki nie nale偶n膮 do tanich rzeczy. Za dwa opakowania da艂am r贸wne 48 z艂.

W ka偶dym pude艂ku  znajduje si臋  po 3 soczewki, czyli posiadam 3 pary i ka偶da na miesi膮c. Moim zdaniem, jest to odpowiednia cena za soczewki. Na ka偶dym opakowaniu wyra藕nie jest napisana specyfikacja soczewki, czyli (od lewej) promie艅 krzywizny, 艣rednica soczewki oraz ile dioptrii maj膮.

Posiadam pojemniczek na soczewki. Wlewam do niego specjalny p艂yn i wk艂adam soczewki, gdy ich ju偶 nie nosz臋.

Oto specjalny p艂yn do soczewek, kt贸ry je dezynfekuje jak i nawil偶a, abym czu艂a si臋 komfortowo, gdy je nosz臋. Akurat p艂ynu nie kupowa艂am tylko dosta艂am „gratis” przy soczewkach pr贸bnych podczas badania. 

Podsumowuj膮c soczewki kontaktowe s膮 komfortowe, gdy tylko s膮 dobrze dobrane. Inaczej czuje si臋 je na oczach. Mo偶na dzi臋ki nim uprawia膰 przer贸偶ne sporty i czu膰 si臋 pewniej bez okular贸w. Cho膰 pocz膮tki nie s膮 takie 艂atwe, czyli zak艂adanie i zdejmowanie, lecz trening czyli mistrza! Ale nie mo偶na zapomnie膰 o higienie r膮k podczas tej czynno艣ci, czyli umycie r膮k oraz niczego nie dotyka膰, pr贸cz soczewek. Czuj臋, 偶e moja przygoda z soczewkami kontaktowymi nie zako艅czy si臋 tak szybko. 

Lecz pami臋tajcie, bez specjalnych bada艅 dobierania soczewek u lekarza, nie kupuj na w艂asn膮 r臋k臋 soczewki tak jak ja.
 








16 komentarzy

  1. Ja nie nosz臋 okular贸w... wi臋c soczewek te偶 nie... Ale s膮dz臋, 偶e jest to k艂opotliwe :( Ale z pewno艣ci膮 mnie te偶 czekaj膮 okulary ale to w p贸藕niejszym wieku, widz膮c po swojej rodzinie ;)

    OdpowiedzUsu艅
  2. Za nied艂ugo b臋d臋 nosi艂a okulary, wi臋c soczewki pewnie te偶 ;)
    Obserwuj臋, Zuzanna Kraczka Blog - KLIK

    OdpowiedzUsu艅
  3. Nie wyobra偶am sobie ju偶 偶ycia w okularach odk膮d nosz臋 soczewki :)
    Ja u偶ywam Acuvue i naprawd臋 je uwielbiam, po nielicznych przygodach z innymi markami :)
    Te musia艂膮bym wypr贸bowa膰, bo nigdy o nich nie s艂ysza艂am ;)

    OdpowiedzUsu艅
  4. Nosz臋 okulary od marca i szczerze m贸wi膮c nigdy nie mia艂am styczno艣ci z soczewkami mimo i偶 bardzo chcia艂am jednak za bardzo przyzwyczai艂am si臋 ju偶 do okular贸w, haha :)
    Pozdrawiam.

    https://emiliamatyska.blogspot.com

    OdpowiedzUsu艅
  5. Ja bym ch臋tnie wypr贸bowa艂a kolorowe soczewki:D

    OdpowiedzUsu艅
  6. Jak na razie nie musz臋 nosi膰 okular贸w - przynajmniej tak twierdzi m贸j okulista, kt贸rego chyba musz臋 jak najszybciej zmieni膰 :D Ci膮gle wydaje mi si臋, 偶e zak艂adanie soczewek jest czym艣 okropnym :D
    M贸j blog

    OdpowiedzUsu艅
  7. 艢liczne zdj臋cia. Przyjemnie si臋 czyta, dodawaj posty cz臋艣ciej♥ Zapisuj臋 do ulubionych:)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na *KONKURS*

    OdpowiedzUsu艅
  8. jak si臋 ciesz臋, 偶e z moim wzrokiem jest wszystko dobrze. Ale na twoim miejscu zmieni艂abym okulist臋, na kogo艣 kto b臋dzie potrafi艂 dobrze dobra膰 soczewki, 偶eby艣 sama nie musia艂a szuka膰
    MOJE DOROS艁E 呕YCIE

    OdpowiedzUsu艅
  9. Chyba nie chcia艂abym nosi膰 soczewek, wol臋 okulary, haha! :)

    OdpowiedzUsu艅
  10. Je艣li chodzi o soczewki nosz臋 od dw贸ch lat i w艂a艣nie mam dobrane o p贸艂 mocniejsze ni偶 okulary i ostatnio by艂am na kontroli u innego okulisty i jest wszystko w porz膮dku, ja na Twoim miejscu sama bym nie kombinowa艂a z soczewkami bo to mo偶e si臋 nie ciekawie sko艅czy膰 :)

    OdpowiedzUsu艅
  11. Pami臋tam jak mi przepisywali soczewki, ale to ju偶 by艂o prawie 10 lat temu ;p by艂am jeszcze w podstaw贸wce i pami臋tam ile k艂opot贸w sprawia艂o mi w艂o偶enie ich. Ale takie by艂y uroki klasy sportowej, nie mog艂am 膰wiczy膰 w okularach. A teraz tak si臋 przyzwyczai艂am 偶e ju偶 nigdy bym nie chcia艂a wr贸ci膰 do okular贸w :D

    OdpowiedzUsu艅
  12. Ja na szczescie nie potrzebuje nosic soczewek jak zarowno okularow dlatego jeszcze nigdy nie mialam soczewek! I zawsze podziwiam tych ktorzy je nosza bo ja mam strasznie wrazliwe oczy i zawsze cykam sie nawet zakroplic oczy (pomimo tego ze robie to codzienie, haha!)
    Wychodze z zalozenia ze czasami cos musi kosztowac ale zakladajac ze mozna znalezc takie same soczewki w podobnych cenach warto skusic sie na troche tansze!
    Najwazniejsze to kierowac sie tym czy dobrze nam sie nosi dana rzecz i w tym przypadku soczewke! :D

    Versjada
    Youtube

    OdpowiedzUsu艅
  13. JA CALE SZCZESCIE NIE MUSZE NOSIC SOCZEWEK ANI OKULAR脫W, JEDNAK SOCZEWKI TO JAKIE艢 WYJ艢CIE NA OMINI臉CIE OKULAR脫W!

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://roxyolsen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsu艅
  14. Ja si臋 boj臋 dotyka膰 oczu i w 偶yciu nie pr贸bowa艂abym w艂o偶y膰 soczewek! Podziwiam osoby, kt贸re to robi膮. Obserwuj臋 i zapraszam do mnie ;D

    OdpowiedzUsu艅
  15. Ten komentarz zosta艂 usuni臋ty przez autora.

    OdpowiedzUsu艅
  16. Ja o swoich soczewkach kontaktowych powiem tyle, 偶e zamawiam je na stronie https://www.twojesoczewki.com/36-soczewki-kontaktowe-jednodniowe i wybieram firm臋, kt贸ra aktualnie mi odpowiada, bo nie mam 偶adnych specjalnych wymaga艅. Dodatkowo powiem, 偶e na tej stronie warto robi膰 zapasy, poniewa偶 maj膮 tam 艣wietne ceny, je艣li kupujemy w zestawie.

    OdpowiedzUsu艅

Je艣li spodoba艂 Ci si臋 blog, zapraszam do obserwacji ♥
Za ka偶d膮 obserwacj臋 i komentarz, dzi臋kuj臋 ♥
Zostaw mi link do swojego blogu, a w wolnej chwili wejd臋 :>

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia