Moje "małe" marzenie 😅 ☀️

poniedziałek, 23 stycznia 2017

Udostępnij ten wpis:
Hej kochani!
Każdy z nas na pewno posiada jakieś duże czy też mniejsze marzenia. Tyczy się to też mnie. 😁 Chciałabym Wam opowiedzieć trochę o jednym z moich marzeń. Jednym z nich jest zwiedzenie kilku ciekawych miejsc, nie tylko w naszym kraju. Przyznam się, że nigdy nie spędziłam swoich wakacji poza granicami Polski, a jak już byłam to byłam na cały jeden dzień. Byłam m.in. w Czechach, a dokładnie w Liberec (Libercu) oraz na Słowacji w Mníąek nad Popradom (Mniszek nad Popradem). Gdy byłam w Liberec nie zwiedzałam go, tylko jedynie z kuzynką, ciocią i z wujkiem pojechaliśmy do aquaparku -Centrum Babylon Liberec. Gorąco polecam, wrażenia niesamowite! A do Mníąek nad Popradom jeździłam, ponieważ granica była, może z 40 km, od domu mojej babci, więc gdy tylko byłam w tych okolicach, odwiedzałam Słowację. Zawsze kupowałam tam metrowe gumy Hubby Bubby. To są moje ulubione gumy do żucia w dzieciństwie. Może wiecie czy można je gdzieś jeszcze w Polsce znaleźć? Jeżeli tak, to dajcie mi znać, będę wdzięczna.😙 Niestety, zdjęć z tych miejsc nie posiadam, ale może kiedyś znów te miejsca odwiedzę i porobię zdjęcia. Ale do rzeczy. Teraz kilka miejsc, które chciałabym zwiedzić. 😌

1. Grota w Benagil, Portugalia.

 

 
Grota znajduje się około 150 m od głównej plaży Benagil. Prowadzą do niej dwa duże wejścia. Posiada sklepienie, które, najwidoczniej, zawaliło się tylko w jednym miejscu. W środku znajduje się plaża, która na pewno niesamowicie wygląda na żywo. Wejście do niej jest wyłącznie od strony oceanu. Ale dostanie się do niej nie jest takie trudne, ponieważ są organizowane tam wycieczki statkiem, a więc jest nadzieja aby kiedyś móc się tam dostać.

 2. Wodospad Gullfoss, Islandia.

 

 Wodospad Gullfoss, czyli Złota Woda, to miejsce bardzo ciekawe miejsce w Islandii. Woda płynie z rzeki Hvita (Biała rzeka), która spada w 32 metrową przepaść. W pogodne dni promienie słoneczne prześwietlają obłoki unoszącej się nad wodospadem wody, stąd nazwa złoty. Ale jak również pojawia się nad nim piękna tęcza w zależności pod jakim kątem się na nią patrzy.


3. Morskie Oko, Polska.

 
Największe jezioro w Tatrach, położone w Dolinie Rybiego Potoku u stóp Mięguszowieckich Szczytów, na wysokości 1395 m n.p.m. Mimo, że kilka razy odwiedzałam Zakopane, nie po drodze było Morskie Oko. 

4. Wenecja, Włochy.

 

 Włoskie miasto położone na licznych bagnistych wyspach na Morzu Adriatyckim. Z tego względu jest to miasto kanałów – w większości transport odbywa się drogą wodną lub pieszo. Najpopularniejszym środkiem lokomocji jest vaporetto (tramwaj wodny). Osiadająca laguna, na której zbudowane jest miasto, powoduje coraz częstsze zalania Wenecji. Jeżeli nie uda się wybudować nowoczesnej zapory, Wenecji grozi niestety zatonięcie. Choć teoretycznie byłam w Wenecji - w jednej z części gry Assasin's Creed. 😂


5. Wyspa Rodos, Grecja.

 

Położona na granicy dwóch kontynentów: Europy i Azji, geograficznie zaliczana do tej ostatniej, należy do Grecji. Oddalona zaledwie o 20 km od wybrzeża Turcji wyspa ta ma 80 km dł., a w najszerszym miejscu mierzy 40 km; jej obwód wynosi 250 km. Najwyższy szczyt to góra Atawiros (1215 m n.p.m.). Wyspa ma ok. 100 tys. mieszkańców, z czego 60% mieszka w stolicy – czyli w mieście Rodos, a pozostała część to mieszkańcy 48 małych miast i wsi.


6.Stockholm, Szwecja.

 

Stolica i największe miasto (tätort) Szwecji, główny ośrodek polityczny, ekonomiczny i kulturalny kraju. Siedziba rządu i parlamentu Szwecji oraz szwedzkiej rodziny królewskiej.


Zdjęcia jak i  informacje wzięłam z kilku stron internetowych.

 

Na sześciu miejscach, moje marzenie się nie kończy.Mogłabym jeszcze tyle wymieniać, że czasu by nie starczyło. 😉  Na blogu stało się niemalże wakacyjnie. A może wy byliście, z któryś z tych miejsc? A może, tak jak ja, chcielibyście je odwiedzić? Dajcie mi znać w komentarzach. 😉



12 komentarzy

  1. Sama bardzo chętnie zwiedziłabym te miejsca,
    szczególnie spodobał mi się ten wodospad, cudo!
    Pozdrawiam gorąco i obserwuję ;)
    My blog(Click)♥

    OdpowiedzUsuń
  2. chciałbym zobaczyć tą grotę <3
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  3. Większość z tych miejsc także chętnie bym zwiedziła :). Islandia jest magiczna, chciałabym ją odwiedzić zaraz po Australii, którą dodałabym do mojej listy miejsc do zwiedzenia :). Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Również chciałabym jechać do Wenecji.. Tak samo jak do Paryża. Po prostu było by świetnie.. Życzę ci osiągnięcia marzenia kochana!
    Zapraszam do mnie: shikatemeku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Sztokholm polecam całym serduszkiem <3 Fajny blog, obserwuję :)
    Wpadnij do mnie!
    http://ascardisis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że dawno nie znalazłam takiego fajnego wpisu :) Gratuluję, fajny pomysł, piękne zdjęcia i oby tak dalej :)

    Obserwuje i dziękuję za odwiedziny :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Przecudowne miejsce! Boskie po prostu. Bardzo fajny blog, zmierzasz w dobrą stronę. Bardzo spodobał mi się nagłówek bloga - jest genialny! Pozdrawiam Serdecznie :*
    Oliwia Felkel - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bym chciała zobaczyć "Morskie oko" :)
    Mam nadzieję, że odwiedzisz wszystkie te miejsca! :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  9. Wenecja <3 pozdrawiam i zostaję tu na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham podróże,te miejsca wyglądają wspaniale szkoda,że jak do tej pory widziałam je tylko na zdjęciach.

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nad morskim okiem jest cudnie bo już tam byłam a do Wenecji sama bym bardzo chciała pojechać :)
    Brakuje mi mało do 100 obserwatorów , pomożesz?
    Obserwuje- Czekam na kolejne posty !!!
    Zapraszam do mnie -klik

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się blog, zapraszam do obserwacji ♥
Za każdą obserwację i komentarz, dziękuję ♥
Zostaw mi link do swojego blogu, a w wolnej chwili wejdę :>

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia